czwartek, 21 listopada 2013

Kryzysowy deser

Jakiś czas temu moja przyjaciółka miała kiepski nastrój, poprosiła mnie o dużą ilość czekolady, a ja postanowiłam wtedy zrobić szybki deser ze składników, które miałam pod ręką. Innym razem przygotowywałam go u mojej koleżanki, tylko tam próbowała go już większa ilość osób. I tak zyskał on "rozgłos" dlatego też wspólnie postanowiliśmy nazwać go "kryzysowym", a przede wszystkim dlatego, że jest baaaardzo słodki i nadaje się na wszelkie smutki ;) Dlatego jeżeli kiedykolwiek dopadnie Was zły nastrój, polecam Wam ten deser!


Czas: 10 min
Stopień trudności: bardzo łatwe
4 osoby

Składniki:
  • 1 opakowanie sera mascarpone
  • 2 i 1/2 opakowania czekolady ( 1 mleczna, 1 i 1/2 gorzka)
  • 180 ml śmietany 30 %
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 serek waniliowy Danio
  • 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta pieprzu
  • 1 czubata łyżka konfitury wiśniowej
Przygotowanie: 
Czekoladę rozpuśćcie w kąpieli wodnej, po rozpuszczeniu dodajcie śmietanę, pieprz, cynamon, wymieszajcie, odstawcie aby przestygła. Ser mascarpone przełóżcie do miski, dodajcie serek Danio, cukier puder i cukier waniliowy- zmiksujcie całość za pomocą miksera. 
Przygotujcie wysokie szklanki. Na spód połóżcie konfiturę wiśniową, następnie biały krem, i na wierzchu czekoladę.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz