wtorek, 10 grudnia 2013

Krewetki z czosnkiem, papryką i kolendrą

Krewetki- jak dla mnie jedne z najlepszych owoców morza. "Poznałam" je, kiedy byłam w podstawówce. Spędzałam wtedy wakacje w Hiszpanii. Korzystając z okazji i miejsca moi rodzice postanowili pokazać mi smak owoców morza, (teraz już pysznych) oliwek, a także tamtejszej iberico jamon. Muszę przyznać, że największy problem miałam właśnie z bohaterkami dzisiejszego dania, ponieważ nawet nie chciałam ich tknąć :) - krewetki podane w ceramicznym naczyniu z oliwą z oliwek, plastrami czosnku, dużą ilością ostrej papryki, (pomyślałam, że to nie możliwe żeby to zjeść :),jednak spróbowałam- mogę Wam powiedzieć, że były PYSZNE!-  i od tamtej pory zdecydowanie przekonałam się do owoców morza. Stopniowo zaczęłam poznawać ich nowe odsłony, a teraz kiedy tylko mam taką możliwość staram się wymyślać nowe przepisy, w których je zawieram :) Dzisiaj podzielę się z Wami daniem, od którego moja przygoda z owocami morza się zaczęła ( lekko zmodyfikowany, bo dodałam do niego jeszcze kolendrę).
Mam nadzieję, że tych, którzy jeszcze nie mieli możliwości ich spróbowania zachęcę do poznania, a tych, którzy je dobrze znają - do przygotowania:)

Czas: ok 30 min 
Stopień trudnośći: średnie 
2-4 osób ( w zależności o tego jak bardzo jesteście głodni)

Składniki:
  • 450 g świeżych krewetek lub mrożonych
  • 3 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • łyżka masła
  • sól
  • sok z 1/2 cytryny
  • świeża kolendra
  • ostra papryka ( może być chili, ja użyłam w proszku firmy Kamis)
Przygotowanie
 W dużym garnku zagotujcie wodę. Na sito połóżcie krewetki, a następnie włóżcie je do wody ( ważne, aby były na sicie). Gotujcie ok 3 min. Ostudźcie. Zdejmijcie z nich pancerz- możecie za pomocą noża lub rękoma (z ugotowanej krewetki wszystko dobrze się "odrywa"). Pozbądźcie się również łebka i odnóży, zachowajcie jedynie ostatnią łuskę z ogonkiem. Delikatnie natnijcie krewetki na grzbiecie i usuńcie z nich żyłkę- układ trawienny, ma kolor czarny.
Na patelni rozgrzejcie oliwę z oliwek i masło, podsmażcie czosnek, dodajcie krewetki, paprykę, posiekaną kolendrę. Przykryjcie całość przykrywką. Duście ok 3-4 min. Doprawcie do smaku solą i sokiem z cytryny. Podawajcie ze świeżą bagietką i białym wytrawnym winem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz