wtorek, 6 maja 2014

Zebra

Do tego ciasta mam pewien sentyment, ponieważ było ono jednym z pierwszych, które zrobiłam sama, miałam wtedy ok 11-12 lat i uważałam to za ogromny sukces :). Uwielbiam go za jego prostotę i szybkość w wykonaniu. Oprócz tego ciasto jest wilgotne, idealnie pasuje do kawy, herbaty czy kakao.
Dzisiaj przedstawiam Wam ten przepis i przy okazji pokazuje, że może je zrobić KAŻDY!
Gorąco polecam! :)

                   Czas: 20 min + ok 40-45 min pieczenie
Stopień trudności: bardzo łatwe
tortownica o średnicy 24 cm

Składniki: 
  • 5 jajek + 1 żółtko
  • 2 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 szklanka wody
  • 1 duża łyżka kakao
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (płaska)
Przygotowanie: 
Piekarnik rozgrzejcie do temperatury 180 stopni. Białka ubijcie na sztywno, następnie dodawajcie cukier (stopniowo). Kiedy całość zgęstnieje dodajcie żółtka, mąkę, proszek do pieczenia, olej, wodę. Przy użyciu miksera całość dokładnie wymieszajcie. Powstałą masę podzielcie na 2 części i do jednej z nich dodajcie kakao. 
Przygotujcie tortownicę. Spód wyłóżcie papierem do pieczenia, boki wysmarujcie masłem i oprószcie mąką. I teraz nalewajcie: 4 łyżki jasnej masy, 4 ciemnej i tak na zmianę..Pieczcie ok 40 min- do suchego patyczka. 
Kiedy ciasto ostygnie, posypcie je cukrem pudrem lub polejcie czekoladą.
Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz