czwartek, 10 kwietnia 2014

Sałatka z tuńczykiem, ryżem i kukurydzą

Dzisiaj miałam ogromną ochotę na tuńczyka! Nie chciało mi się stać długo w kuchni, dlatego postanowiłam zrobić szybką sałatkę. Ale zanim ją zrobiłam musiałam pójść do sklepu po ryż. Kiedy stanęłam przed ladą , długo zastanawiałam się co wybrać. Chciałam spróbować czegoś nowego i kupiłam Ryż Parboiled (spokojnie, nie jest bardzo kosztowny, zapłaciłam ok 3,50 zł). Kiedy wróciłam do domu postanowiłam się nieco o nim dowiedzieć i...termin "Parboiled" odnosi się do procesu technologicznego, oznacza krótką obróbkę termiczną parą wodną, w ten sposób ryż zachowuje błonnik i witaminy. Oprócz tego jest lekkostrawny, sypki, i po ugotowaniu nie klei się. Ma lekko złociste ziarna, idealnie pasuje do ryb, pieczeni, sałatek i deserów. Zachęcam  do wypróbowania! :) 
                                 Czas: 10 min+ 15 min (czas gotowania ryżu)
Stopień trudności: bardzo łatwe
3 osoby 
Składniki:
  • 2 opakowania tuńczyka (we własnym sosie)
  • 1 woreczek ryżu Parboiled (może być też zwykły)
  • 4 ogórki konserwowe
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 (mała) puszka kukurydzy 
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki świeżego koperku
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżki majonezu 
  • 2 łyżki soku z cytryny
Przygotowanie:
Ryż ugotujcie zgodnie ze wskazaniami na opakowaniu. Na sitku odsączcie tuńczyka, to samo zróbcie z kukurydzą. Ogórki pokrójcie w grubszą kostkę. Cebulę, koperek i natkę pietruszki posiekajcie. Wszystkie składniki wrzućcie do miski, skropcie sokiem z cytryny. Dodajcie ryż. W oddzielnej misce wymieszajcie majonez ze śmietaną. Dodajcie do całości. Doprawcie do smaku solą i pieprzem. Wszystko dokładnie wymieszajcie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz