poniedziałek, 31 marca 2014

Makaron penne z indykiem, pomidorami i pleśniowym serem

Dzisiaj bardzo krótki post, bo ile razy próbowałam napisać jakiś wstęp, tyle razy go usuwałam. Dzisiaj wyjątkowo nie mam weny do pisania, dlatego darowałam Wam moje wywody :)
Podsyłam Wam przepis na świetny makaron z sosem pomidorowo-serowym oraz indykiem- mój dzisiejszy pomysł na obiad/kolację. 

Czas: 35 min
Stopień trudności: łatwe
2 osoby
Składniki:
  • 1 pierś z indyka/może być również pierś z kurczaka
  • 2 garści makaronu penne
  • 2-3 pomidory
  • 1 opakowanie sera lazur (zielony)
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz 
  • olej rzepakowy/słonecznikowy
Przygotowanie:
Makaron wrzućcie do gotującej, osolonej wody i gotujcie według instrukcji na opakowaniu, krócej o 2 min.Indyka pokrójcie w 0,5-1 cm paski, doprawcie solą i pieprzem. Podsmażcie je na oleju rzepakowym/słonecznikowym (tak aby pozostały soczyste). Dodajcie ser pleśniowy. Całość wymieszajcie do połączenia się smaków.Pomidory sparzcie i pokrójcie w grubą kostkę, dodajcie do indyka i sera. Duście pod przykryciem ok 5-7 min. Doprawcie do smaku solą, pieprzem, natką pietruszki. Jeżeli macie możecie dodać posiekane orzechy włoskie. Na patelnie dodajcie makaron i całość dokładnie wymieszajcie. Duście jeszcze 1 min. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz